Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

SASSA ASLI

Mina favoriter

SE ALLT

Daybreaker till Stockholm!

Igår hade jag äran att få vara med om en av de absolut bästa mornarna i mitt liv! Daybreaker hade nämligen hittat vägen hit till Stockholm och bjöd på en riktig brakfest tidigt på morgonen!

Jag har sedan många år tillbaka tackat nej till alkoholen och trots att jag aldrig riktigt har haft problem med att gå ut på kvällen och ha kul utan att bli full -är jag nu upp över öronen glad att det äntligen finns ett koncept som bjuder på exakt det jag har längtat efter! Träning, yoga, fest, hälsosamma drycker/snacks och dans!! Äkta klubbkänsla, samtidigt som man kan vara totalt närvarande i kroppen och verkligen uppleva allt till max.

Kan ni tänka er att gå upp tidigare än tuppen för att joina ett gäng likasinnade människor för ett yogapass, boxning eller dans – för att sedan slinka in på dansgolvet och låta kroppen röra sig helt fritt till ljudet av magisk musik?! Jag tänkte väl det!

Jag tror att Stockholm är mer än redo för det här och att vi är många som kan tänka oss att leva samt sprida detta budskap om gemenskap, rörelse och glädje i-ett!

Ni som följde med i mina stories igår, kanske såg hur vi alla glittrade ikapp med varandra  På plats fanns det möjlighet att addera glitter för att sätta extra glans på morgonen. Jag kände mig som 12 igen – redo att gå på disco!
 
Fick lov att dela dansgolv med ett gäng vackra donnor! 

Det går inte riktigt att beskriva energin som skapades i rummet med ord, man måste vara där för att uppleva det helt enkelt!
 
Efteråt samlades vi tillsammans med Reebok Nordic och Zalando för en efterfest-frukost på Downtown Camper – en helt perfekt start på dagen helt enkelt. Så bra att jag hade svårt att somna på kvällen, då glädjen fortfarande dansade runt i min kropp! Jag ser fram emot att uppleva detta igen!

Min första publicerade artikel i tidningen Metro!

GLÄDJEN, när jag tidigt som attan stormade till tunnelbanan och plockade till mig en (nej 4 ex!) av dagens Metro! Där i gömde sig nämligen min absolut första artikel! Mitt hjärta skuttade också till lite extra när jag såg bilden på framsidan, måste fortfarande nypa mig själv i armen. Idag är jag riktigt stolt och väldigt tacksam. Inget kommer gratis, men jag har samtidigt lärt mig att nästan allt går om man vill och är villig att jobba för det. Det känns oerhört stort att få inspirera människor till hälsa på den här nivån och jag hoppas ni ser fram emot att läsa min sida i tidningen varje onsdag -där jag kommer dela en skön blandning av allt det som rör ämnet hälsa!

Ni är även mer än välkomna att ge förslag på vad ni skulle vilja läsa om i tidningen! Kommentera gärna, eller skicka ett mail till info@sassaasli.com

3 viktiga steg i din träning!

Det finns inget fel med att vilja gå ner eller upp i vikt, få mer muskler, eller liknande – men det som jag både har uppmärksammat och tycker är riktigt häftigt är hur fokuset har skiftats mer från att vilja bli smal till att bli stark! 
Oavsett vad din önskan är så vill jag guida dig till att ta hand om dig själv, inifrån och ut!

UNDVIK ATT HA EN JOJO-INSTÄLLNING TILL TRÄNNING & KOST: Många coacher inom fitness pratar ofta om att ”bulka” (lägga på sig vikt)och ”deffa” (förlora kroppsfett) – under vissa tidsperioder. Den här typen av ”jojo-strategi” menar jag kan ha allvarliga bieffekter när det kommer till bland annat metabolismen. Inte minst så kan det skapa tråkiga allt- eller-inget-tänk och vara generellt ohållbara att upprätthålla under längre perioder.

Jag menar att wellness ska vara hållbart och passa dig i ditt liv.

UTMANA DIG SJÄLV: Har du slutat se resultat, eller känner att du har stagnerat i din träning gäller det att börja variera! Öka gradvis vikterna, eller sänk vikterna och öka mängden repetitioner, lägg till, ta bort och justera. Gällande styrketräningen kan det räcka med att du ökar vikterna så pass att de sista repetitionerna blir riktigt tuffa, – de små justeringarna du gör kommer göra skillnad!

PRIORITERA VILA: Lägg gärna maximal fokus och krut i dina träningspass, men se också till att du får den återhämtningen som du behöver. Se till att du får rätt mängd sömn, meditera gärna, ta bad med lugnande elektriska oljor, eller gå i naturen. Din vila är essentiell för din kropp att repareas och bli starkare. 


Upplever ni någon specifik utmaning med er träning eller hälsa – som ni känner begränsar er på något sätt?

Sassa Aslis webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Sophia Anderberg
Lifestyle
Emelie Walles
Home
Jannike Ebbing
Hälsa
Sassa Asli
Lifestyle
Cassandra Lundgren
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Joanna Swica
Lifestyle
Evelina Andersson
Lifestyle
Sara Che
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Cassandra Klatzkow
Lifestyle
Fanna Ndow Norrby
Hälsa
Jenny Sunding
Mode
Imane Asry
Home
34 kvadrat
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Tyra-Stina Wilhelmsson
Mode
Fanny Ekstrand