Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VITAMIN D

6b0c141f88b31968d318cffe06d2b7d7_980x0_c_85_ns_v4
Dags att byta den kalla vintern mot lite D-vitamin och mildare grader, ska bli så underbart att komma till mitt älskade Nice igen! La vie est belle! Nu kommer ni få följa med mig härifrån ett tag framöver – ska bjuda er på massa inspiration och mina bästa solglimtar genom både träning, yoga och färgrik kost!
Xx, Sassa


Time to change the cold winter to some vitamin D! It’s going to be so nice so wonderful to get back to beloved Nice again! La vie est belle! Now you’ll get to follow me from here for a while – will share my favorite glimps from this place and continue to share my passion for training, yoga and plant based foods!
Xx, Sassa

ALONE TIME

healthysnack
Ibland kan en stund egentid vara det absolut bästa som finns. För mig är egentid ett måste, det är något jag har märkt på senare år. Jag har alltid varit väldigt social men på senare tid har jag verkligen inte kunnat vara utan tiden med mig själv, där bara jag och jag umgåtts.

För mig var det faktiskt en ny sida som tog mig lite tid att omfamna, då jag förr var rädd för vad andra skulle tycka om att jag hellre ville hänga med mig själv istället för att vara ute och flänga hela tiden.

Alltså hur underbart är det inte att sitta någonstans i lugn och ro, kanske sippa på lite te och mumsa på lite choklad med lite skön musik i bakgrunden? Eller gå en promenad själv, avskärma och praktisera yoga, vad som helst! Bara att vara själv och andas är så fantastiskt underbart, eller vad säger ni?

Prioriterar du din egentid med dig själv tillräckligt?
snackhealthysnacking
To me alone time is an absolute must. It’s a need that has grown stronger the past couple of years. I have always been very social, but nowadays it has been essential for me to spend time with myself. Just me + me.

It took time for me to embrace that new side of me, as I used to be afraid of what others would think about me rather wanting to hang out with myself instead of being out there and fly around all the time.

I mean, how wonderful is it to sit somewhere quiet, perhaps sip on some tea and nibble on some chocolate with beautiful music in the background? Or go for a walk by yourself, or practice yoga, anything! Just be with yourself and breathe is so wonderful, or what do you say?

Do you prioritize enough quality time with yourself?

SPINAL MOVEMENTS – PART 2

yoga

Älskade ryggrad som mår så gott av extra kärlek och omtanke. 

För mig har uppvärminingsövningar för ryggraden blivit en essentiell del av min dag, ligger alltid i sängen och twistar innan jag går upp. I en yogaklass är ”twists” en självklart del, både sittandes, liggandes och ståendes. Praktiserar man inte yoga men vill hålla ryggraden frisk samtidigt som man masserar och också ”detoxar” de inre organen – rekommenderar denna enkla sittande övning starkt!

1. Börja med att sätta dig med benen i kors, på huk eller sittandes på en stol. Tänk på att ha en rak hållning och sitt mitt på dina sittben.
2. På din utandning sätter du höger hand på vänster knä, höger hand bakom dig med ca. en hands avstånd från din bak samtidigt som du roterar mjukt åt din högra sida. Stanna kvar med din blick rak framåt, medan du tar ett bar djupa andetag.
3. Ta sedan ett varmt och djupt andetag och på utandningen följer du med blicken åt sidan. Undvik att slita och dra. Försök hellre att mjukt ”twista” kroppen och komma djupare i positionen med hjälp av andetagen. 
4. Upprepa samma sak på den andra sida. Njut.


yogatwist

If you want to give that spine of yours some extra love, I really recommend you to do this practice. In a yoga sequence the ”twist” is an essential part of the class. However if you don’t practice yoga I still suggest you to try this. It’s to keep the spine healthy, while massaging (detoxing) the internal organs.

1. Start by sitting in a comfortable position, but still upright with your spine. Sitting on the floor with your legs crossed or sitting on a chair. Remember to have a straight posture and sitting in the middle of your seat bones.
2. On your exhalation, put your right hand on the left knee and right hand behind you. With a hands distance from your back. Keep your gaze straight ahead, while you take a couple of deep breaths.
3. Enjoy some deep breaths and on the exhalation follow with your gazw to the side. Avoid tearing and pulling. Try rather to gently ”twist” your body to the side using your breaths.
4. Repeat on the other side and enjoy.

 

Sassa Aslis webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Sassa Asli
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Man
Niklas Berglind