Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VÅR VÄRDEFULLA HÄLSA


Igår åkte jag in på sjukhuset här i Marbella, med 39 grader feber och med knivskarpa smärtor i kroppen. Då det var många år sedan jag var sjuk hade nästan glömt bort hur det kändes, men när smärtan tog över och jag började försvinna insåg jag snabbt att det var något som var väldigt fel.

Det är oftast vid sådana tillfällen som livet knackar en på axeln och man inser hur otroligt viktigt det är att vara tacksam för att man annars är fullt frisk och kan leva livet utan förhinder. Det är absolut ingen självklarhet för många.

Hur värdefull är inte vår hälsa? Utan den, vad har vi då?

Ta hand om er

INTERVAL TRAINING


Hur får man egentligen välsvarade ben? Behöver man stå på löpbandet i flera timmar, skippa styrketräningen och hellre satsa på cardio? Mitt svar är ett klart och tydligt nej.

Intervallträning kommer i många olika former, vilket gör att man knappast kan bli uttråkad! Man kan köra intensiva cirklar med liten eller ingen vila mellan övningarna, intensiva pass på löpbandet (andra konditionsmaskiner), eller andra former som man hellre föredrar. Att endast löpa bränner fett, men ger oftast inga tydliga resultat på benen. Sedan är det absolut bästa att kombinera det hela med styrketräning och inte minst variera sin träning för att inte hamna på en platå.

Personligen älskar jag att toppa formen och forma kroppen med intervaller, både på löpbandet inomhus, i backar eller andra typer. Det ger mig möjligheten att verkligen få upp pulsen och känna att kroppen får pressas till max, vilket är en underbar känsla! Benen blir riktigt starka utan att formerna försvinner, eller att huden blir slapp samtidigt som det är grymt för fettförbränningen! När jag kör på löpbandet hoppar jag av banden, för att sedan hoppa på igen, gärna i höga hastigheter. Är man fullt frisk ska man inte vara rädd för att utmana kroppen, att få hjärtat till att jobba – vi är skapade för att röra på oss.

Här om dagen hittade jag en trappa att springa i, självklart skulle den användas! Satsa på att få in mer intervallträning om ni känner att ni inte får resultaten som ni önskar. Tänk också på att värma upp innan och skaffa gärna en foam roller!

Ha en fortsatt härlig träningsvecka!




English version here.

Sassa Aslis webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Sassa Asli
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Man
Niklas Berglind